Historien om IF Alliancen, fodboldafdelingen

F Alliancen som klub er stiftet den 21. januar 1969 som en sammenlægning af idrætsforeningerne i Helstrup, Øster Velling og Stevnstrup.

Allerede i 1967 slog foreningerne i Helstrup og Øster Velling sig sammen under navnet IF Alliancen, og to år senere kom Stevnstrup med.

Hjemsted for den nye forening blev Stevnstrup Stadion, hvor et nyt klubhus med to omklædningsrum kunne tages i brug samme år som sammenlægningen. Foreningen startede med fodbold og håndbold på programmet, og siden er andre idrætsgrene kommet til i form af gymnastik, badminton og volleyball.

IF Alliancens har gemmen historie har haft flere jyske mestre, landsmestre og amtsmestre. Det er dog fællesskabet i klubben, som betyder mest. At se børn, unge og voksne glæde sig, når de samles omkring idrætten.

Udgangspunktet for kamp og træning i udendørs sæsonen er Stadion midt i Stevnstrup. Indendørs sæson afvikles i Munkholmhallen lige ved siden af byens skole.